Varumärke
read more
Rapport
Tävlingar

Guldägget - Här är vinnarna 2025

Guldägget 2025 är avgjort! Se vilka kampanjer, byråer och idéer som prisades i årets upplaga – från PR och film till innovation och design.

By

Redaktionen

on

6/2/25

read more
Tävlingar
Tävlingar

Stora Kommunikationspriset 2025: Här är årets vinnare

Vinnarna av Stora Kommunikationspriset 2025 är här! Läs om årets mest modiga, strategiska och nytänkande kommunikationsinsatser. 

By

Redaktionen

on

6/2/25

read more
Rapport
Rapport

Poddåret 2024: Statistik och Trender

Trots utebliven tillväxt lyssnar miljontals svenskar regelbundet på poddar. Årsrapporten för 2024 visar vilka genrer som engagerar mest – och hur annonsörer bör tänka inför 2025.

By

Redaktionen

on

6/2/25

read more
Intervju
Varumärke

Sports Marketing kan öka ditt engagemang med 30%

Trots miljontals engagerade sportfans och starka effektsiffror saknar hälften av företagen strategi för sin sponsring. Pack Train ger sin syn på hur företag kan lyckas med kommunikation genom sport.

By

Redaktionen

on

6/2/25

read more
Rapport
Rapport

Bottar står för 80% av webbtrafik – kostar företag miljarder

AI-bottar står för 80 % av all webbtrafik – och kostade företag 238,7 miljarder dollar under 2024. Se hur du minskar bottarnas påverkan och skyddar din annonsbudget.

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
Varumärke
Varumärke

Hur Hendrick’s Gin använder nostalgi för att bli distinkt och mindre priskänsligt

I en värld av modern och minimalistisk varumärkesdesign har Hendrick’s Gin lyckats med ett nostalgiskt uttryck. Här är de beteendevetenskapliga principerna bakom deras tillväxt.

By

Redaktionen

on

5/12/25

read more
E-postmarknadsfröing
Rapport

E-postmarknadsföring 2025: benchmarks från Brevos globala rapport

📩 E-post 2025: Vad ger flest klick och minst avregistreringar? Brevos nya rapport avslöjar vinnarna, KPI:erna och tipsen som lyfter din mejlmarknadsföring.

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
Varumärke
Varumärke

Effektprinciperna: hur du skapar kommunikation som säljer

Vill du skapa kommunikation som verkligen påverkar? Lär dig de 8 effektprinciperna – en checklista för idéer som driver beteende och affär.

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
Varumärke
Varumärke

Unilever lägger 50% av marknadsbudgeten på sociala medier och influencers

Unilever nya marknadsbugdet, stort fokus på influencers och kommunikation som engagerar.

By

Redaktionen

on

5/27/25