Effekt
read more
Case
Case

Strategin bakom McDonald's "i'm lovin’ it": en berättelse om varumärkesrelevans och förtroende

Från kris till ikon, så räddade “i’m lovin’ it” McDonald’s rykte och relevans med musik, mod och marknadsföring i världsklass. En comeback med viktiga lärdomar för alla varumärken.

read more
Guide
Guide

Effektprinciperna: hur du skapar kommunikation som säljer

Vill du skapa kommunikation som verkligen påverkar? Lär dig de 8 effektprinciperna – en checklista för idéer som driver beteende och affär.

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
Varumärke
Varumärke

Hur Hendrick’s Gin använder nostalgi för att bli distinkt och mindre priskänsligt

I en värld av modern och minimalistisk varumärkesdesign har Hendrick’s Gin lyckats med ett nostalgiskt uttryck. Här är de beteendevetenskapliga principerna bakom deras tillväxt.

By

Redaktionen

on

5/12/25

read more
Intervju
Varumärke

Hur Fotografiska skapar event som bygger varumärket på djupet

I en tid där få budskap fastnar kan rätt event skapa magi. Emmy Sundberg på Fotografiska delar sina bästa råd för hur du skapar känslor som bygger varumärken – på riktigt.

By

Redaktionen

on

6/2/25

read more
Ai
Effekt

De viktigaste nyheterna från Google I/O 2025

Google I/O 2025 visar att AI nu styr hur vi söker, handlar och annonserar. Läs om nya verktyg, förändrad söklogik och vad det betyder för dig som jobbar med marknadsföring.

By

Redaktionen

on

6/2/25

read more
Ai
Ai

Så blir du en bättre marknadsförare med AI: 5 tips från Henrik Vikström

AI är här för att stanna – men hur använder man det smart i marknadsföring? Pixels vd Henrik Vikström delar 5 konkreta tips för dig som vill jobba smartare, inte hårdare.

By

Isak Wahlberg

on

6/2/25