Marknadschefer i B2B-bolag står inför en dubbelutmaning: de ska bevisa värdet av långsiktigt varumärkesbyggande och samtidigt leverera kvalificerade säljmöten. I en omvärld som ständigt förnyas.
Andreas Lantz, Head of Sales & Marketing på Microsoft-partnern Zelly, omvandlade en organisation i silos till ett intäktsdrivande samspel mellan sälj, marknad och Customer Success.
I en tid där konsumenter överöses av AI-genererat innehåll finns det något teknologin inte kan ersätta, det mänskliga mötet.
I takt med att traditionella reklamkanaler blir allt mer mättade söker varumärken nya sätt att nå engagerade målgrupper. Spelplattformar som Discord, Roblox och Twitch erbjuder kanaler där företag kan
Pripps Blå visar kraften i långsiktigt varumärkesbyggande. Genom konsekvent sommaridyll och starka känslor blev ölen synonym med svensk sommar och tog upp till 30 procent av marknaden.
I en värld av modern och minimalistisk varumärkesdesign har Hendrick’s Gin lyckats med ett nostalgiskt uttryck. Här är de beteendevetenskapliga principerna bakom deras tillväxt.
Från kris till ikon, så räddade “i’m lovin’ it” McDonald’s rykte och relevans med musik, mod och marknadsföring i världsklass. En comeback med viktiga lärdomar för alla varumärken.
I en tid där få budskap får genomslag, kan möten och upplevelser skapa starka känslor och långvariga minnen. Emmy Sundberg på Fotografiska berättar hur du skapar event som bygger varumärken.
Marknadsföring är inte en kostnad, utan en investering i immateriella tillgångar och en väg till företagets “pricing power”. Men så länge vi pratar marknadsspråk, förblir vi missförstådda.
På årets Cannes Lions tilldelades Grand Prix i Creative B2B till GoDaddy för kampanjen ‘Act Like You Know’. Här sammanfattar vi alla 13 B2B-vinnare och deras kampanjer.
AI är här för att stanna – men hur använder man det smart i marknadsföring? Pixels vd Henrik Vikström delar 5 konkreta tips för dig som vill jobba smartare, inte hårdare.
Vill du skapa kommunikation som verkligen påverkar? Lär dig de 8 effektprinciperna – en checklista för idéer som driver beteende och affär.
Google I/O 2025 visar att AI nu styr hur vi söker, handlar och annonserar. Läs om nya verktyg, förändrad söklogik och vad det betyder för dig som jobbar med marknadsföring.