Kommunikationskoncept
read more
Kommunikationskoncept
Rapport

Kantar: 57% av konsumenterna positiva till reklam men marknadsförarna tvekar

Resultaten visar på ett delvis motsägelsefullt läge. Konsumenterna blir mer öppna för reklam, samtidigt som marknadsförarnas självförtroende sjunker.

By

Isak Wahlberg

on

10/1/25

read more
Kommunikationskoncept
Case

Hur Pripps Blå tog 30% av marknaden genom långsiktigt varumärkesbyggande

Pripps Blå visar kraften i långsiktigt varumärkesbyggande. Genom konsekvent sommaridyll och starka känslor blev ölen synonym med svensk sommar och tog upp till 30 procent av marknaden.

read more
Varumärke
Varumärke

Hur Hendrick’s Gin använder nostalgi för att bli distinkt och mindre priskänsligt

I en värld av modern och minimalistisk varumärkesdesign har Hendrick’s Gin lyckats med ett nostalgiskt uttryck. Här är de beteendevetenskapliga principerna bakom deras tillväxt.

read more
Case
Case

Strategin bakom McDonald's "i'm lovin’ it": en berättelse om varumärkesrelevans och förtroende

Från kris till ikon, så räddade “i’m lovin’ it” McDonald’s rykte och relevans med musik, mod och marknadsföring i världsklass. En comeback med viktiga lärdomar för alla varumärken.

read more
Intervju
Varumärke

Hur Fotografiska skapar event som bygger varumärket på djupet

I en tid där få budskap får genomslag, kan möten och upplevelser skapa starka känslor och långvariga minnen. Emmy Sundberg på Fotografiska berättar hur du skapar event som bygger varumärken.

read more
B2B
Case

Här är alla B2B-kampanjer som vann på Cannes Lions 2025

På årets Cannes Lions tilldelades Grand Prix i Creative B2B till GoDaddy för kampanjen ‘Act Like You Know’. Här sammanfattar vi alla 13 B2B-vinnare och deras kampanjer.

read more
Guide
Guide

Effektprinciperna: hur du skapar kommunikation som säljer

Vill du skapa kommunikation som verkligen påverkar? Lär dig de 8 effektprinciperna – en checklista för idéer som driver beteende och affär.

By

Redaktionen

on

5/27/25