Tre av fyra (73%) beslutsfattare inom B2B-marknadsföring anser att reklamens framtid från 2030 och framåt kommer att präglas av ett ökat beroende av AI för att skapa kreativt innehåll.
Sedan Google rullade ut sina AI-drivna sökfunktioner, AI Overviews och AI Mode, har hela ekosystemet för hur människor hittar information förändrats.
Resultaten visar på ett delvis motsägelsefullt läge. Konsumenterna blir mer öppna för reklam, samtidigt som marknadsförarnas självförtroende sjunker.
I en tid där konsumenter överöses av AI-genererat innehåll finns det något teknologin inte kan ersätta, det mänskliga mötet.
I takt med att traditionella reklamkanaler blir allt mer mättade söker varumärken nya sätt att nå engagerade målgrupper. Spelplattformar som Discord, Roblox och Twitch erbjuder kanaler där företag kan
AI är här för att stanna – men hur använder man det smart i marknadsföring? Pixels vd Henrik Vikström delar 5 konkreta tips för dig som vill jobba smartare, inte hårdare.
EY:s varumärkesresa börjar inifrån – medarbetarna först. I en ny podd berättar marknadschefen hur mänskliga relationer, kreativitet och strategi formar framtidens B2B-varumärken.