read more
B2B
Rapport

B2B-marknadsföring i siffror: 73% av beslutsfattare ser AI som framtidens kreativa verktyg

Tre av fyra (73%) beslutsfattare inom B2B-marknadsföring anser att reklamens framtid från 2030 och framåt kommer att präglas av ett ökat beroende av AI för att skapa kreativt innehåll.

By

Isak Wahlberg

on

September 9, 2025

read more
Taktik
Nyheter

Googles AI-sök förändrar spelplanen – stora trafikfall hotar varumärken och mediehus

Sedan Google rullade ut sina AI-drivna sökfunktioner, AI Overviews och AI Mode, har hela ekosystemet för hur människor hittar information förändrats.

By

Isak Wahlberg

on

September 9, 2025

read more
Kommunikationskoncept
Rapport

Kantar: 57% av konsumenterna positiva till reklam men marknadsförarna tvekar

Resultaten visar på ett delvis motsägelsefullt läge. Konsumenterna blir mer öppna för reklam, samtidigt som marknadsförarnas självförtroende sjunker.

By

Isak Wahlberg

on

September 9, 2025

read more
Taktik
Rapport

Liveupplevelser ökar köpintention med upp till 264%

I en tid där konsumenter överöses av AI-genererat innehåll finns det något teknologin inte kan ersätta, det mänskliga mötet.

By

Isak Wahlberg

on

September 9, 2025

read more
Taktik
Nyheter

Ny trend: så når varumärken nya målgrupper på spelplattformar som Discord och Twitch

I takt med att traditionella reklamkanaler blir allt mer mättade söker varumärken nya sätt att nå engagerade målgrupper. Spelplattformar som Discord, Roblox och Twitch erbjuder kanaler där företag kan

By

Isak Wahlberg

on

September 9, 2025

read more
Ai
Ai

Så blir du en bättre marknadsförare med AI: 5 tips från Henrik Vikström

AI är här för att stanna – men hur använder man det smart i marknadsföring? Pixels vd Henrik Vikström delar 5 konkreta tips för dig som vill jobba smartare, inte hårdare.

By

Isak Wahlberg

on

September 9, 2025

read more
B2B
Case

EY:s varumärkesresa börjar med medarbetarna

EY:s varumärkesresa börjar inifrån – medarbetarna först. I en ny podd berättar marknadschefen hur mänskliga relationer, kreativitet och strategi formar framtidens B2B-varumärken.

By

Isak Wahlberg

on

September 9, 2025