B2B
read more
Strategi
Rapport

50% av CMO:er ägnar mer tid åt kortsiktiga mål och riskhantering än strategisk planering

Osäkerheten präglar 2025 – hälften av alla CMO:er fokuserar nu mer på kortsiktiga mål och riskhantering än långsiktig strategi. Ny rapport visar hur struktur och långsiktighet blir avgörande.

By

Redaktionen

on

6/24/25

read more
Rapport
Rapport

Bottar står för 80% av webbtrafik – kostar företag miljarder

AI-bottar står för 80 % av all webbtrafik – och kostade företag 238,7 miljarder dollar under 2024. Se hur du minskar bottarnas påverkan och skyddar din annonsbudget.

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
E-postmarknadsfröing
Rapport

E-postmarknadsföring 2025: benchmarks från Brevos globala rapport

📩 E-post 2025: Vad ger flest klick och minst avregistreringar? Brevos nya rapport avslöjar vinnarna, KPI:erna och tipsen som lyfter din mejlmarknadsföring.

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
Guide
Guide

Effektprinciperna: hur du skapar kommunikation som säljer

Vill du skapa kommunikation som verkligen påverkar? Lär dig de 8 effektprinciperna – en checklista för idéer som driver beteende och affär.

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
Guide
Guide

Hur du bevisar varumärkets värde i siffror för ledningen

“Ni förstår inte er målgrupp” – och nej, det handlar inte om kunden, utan om ledningen. Lär dig tala CFO:ns språk och visa varumärkets verkliga värde. Läs mer här!

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
Varumärke
Varumärke

Hur Hendrick’s Gin använder nostalgi för att bli distinkt och mindre priskänsligt

I en värld av modern och minimalistisk varumärkesdesign har Hendrick’s Gin lyckats med ett nostalgiskt uttryck. Här är de beteendevetenskapliga principerna bakom deras tillväxt.

By

Redaktionen

on

5/12/25

read more
B2B
B2B

Hur KPMG mäter och visar värdet av B2B-marknadsföring

Hur visar man värdet av marknadsföring i siffror? Jonny Malmlöf på KPMG delar med sig av insikter, modeller och tips för att mäta hela B2B-resan – från första kontakt till affär.

By

Redaktionen

on

5/12/25

read more
Rapport
Rapport

Rapport: 5 egenskaper som utmärker framtidens marknadsförare

Högpresterande marknadsförare gör fem saker bättre – i rätt ordning. Det ger effekt på riktigt. Läs mer om vad som särskiljer framtidens vinnare här!

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
Intervju
Varumärke

Sports Marketing kan öka ditt engagemang med 30%

Trots miljontals engagerade sportfans och starka effektsiffror saknar hälften av företagen strategi för sin sponsring. Pack Train ger sin syn på hur företag kan lyckas med kommunikation genom sport.

By

Redaktionen

on

6/2/25

read more
Intervju
Varumärke

Hur Fotografiska skapar event som bygger varumärket på djupet

I en tid där få budskap fastnar kan rätt event skapa magi. Emmy Sundberg på Fotografiska delar sina bästa råd för hur du skapar känslor som bygger varumärken – på riktigt.

By

Redaktionen

on

6/2/25

read more
Tävlingar
Tävlingar

Stora Kommunikationspriset 2025: Här är årets vinnare

Vinnarna av Stora Kommunikationspriset 2025 är här! Läs om årets mest modiga, strategiska och nytänkande kommunikationsinsatser. 

By

Redaktionen

on

6/2/25

read more
Rapport
Rapport

Poddåret 2024: Statistik och Trender

Trots utebliven tillväxt lyssnar miljontals svenskar regelbundet på poddar. Årsrapporten för 2024 visar vilka genrer som engagerar mest – och hur annonsörer bör tänka inför 2025.

By

Redaktionen

on

6/2/25