Ledarskap
read more
Case
Case

Strategin bakom McDonald's "i'm lovin’ it": en berättelse om varumärkesrelevans och förtroende

Från kris till ikon, så räddade “i’m lovin’ it” McDonald’s rykte och relevans med musik, mod och marknadsföring i världsklass. En comeback med viktiga lärdomar för alla varumärken.

read more
Guide
Guide

Hur du bevisar varumärkets värde i siffror för ledningen

Marknadsföring är inte en kostnad, utan en investering i immateriella tillgångar och en väg till företagets “pricing power”. Men så länge vi pratar marknadsspråk, förblir vi missförstådda.

By

Redaktionen

on

5/27/25

read more
B2B
Case

EY:s varumärkesresa börjar med medarbetarna

EY:s varumärkesresa börjar inifrån – medarbetarna först. I en ny podd berättar marknadschefen hur mänskliga relationer, kreativitet och strategi formar framtidens B2B-varumärken.

By

Isak Wahlberg

on

8/4/25

read more
Strategi
Rapport

50% av CMO:er ägnar mer tid åt kortsiktiga mål och riskhantering än strategisk planering

Osäkerheten präglar 2025 – hälften av alla CMO:er fokuserar nu mer på kortsiktiga mål och riskhantering än långsiktig strategi. Ny rapport visar hur struktur och långsiktighet blir avgörande.

By

Redaktionen

on

6/24/25

read more
Rapport
Rapport

Rapport: 5 egenskaper som utmärker framtidens marknadsförare

Högpresterande marknadsförare gör fem saker bättre – i rätt ordning. Det ger effekt på riktigt. Läs mer om vad som särskiljer framtidens vinnare här!

By

Redaktionen

on

5/27/25